Ökoiskola

„A világ különleges és bonyolult,
akárcsak a pók hálója.
Ha megérinted egy fonalát,
remegése végigfut az összes többi szálon.”

Gerald Durrell

További gondolatok a környzetvédelemről

Szemléletünk

Iskolánk pedagógiai programjában kiemelt szerepet kap a környezeti nevelés. Tanulóink első osztálytól kezdve emelt óraszámban tanulják a természettudományos tantárgyakat. A tananyag tartalmakban minden tantárgynál megjelenik a fenntarthatóságra nevelés, a környezettudatos magatartás elve. Reményeink szerint diákjainkon keresztül a szemléletformálás, a természethez való pozitív viszony eljut a szülőkhöz, családokhoz is. Tovább…

Munkacsoport

Az öko munkacsoport tagjai

Klemmné Lőrincz Ildikóigazgató; biológia, kémia, környezetvédelem szakos középiskolai tanár; szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető
Dr. Bacsóné Menyhért Mónikaa 1.b osztály osztályfőnöke; tanító-gyógypedagógia szakkollégium, egészségfejlesztő mentálhigiénikus, ökoiskola koordinátor
Szabó Csabaigazgatóhelyettes; biológia-technika szakos tanár
Tamáskó Juditmagyar-történelem szakos általános iskolai tanár; történelem szakos bölcsész és középiskolai tanár, DÖK vezető
Firtkó Henriettaiskolatitkár
Kozma Viktorrendszergazda

Munkaterv

Ökoiskola munkaterv 2019/2020.

Éves beszámolók

2018/2019. tanév – Ökoiskola év végi beszámoló

2017/2018. tanév – Ökoiskola év végi beszámoló

2016/2017. tanév – Ökoiskola év végi beszámoló

2015/2016. tanév – Ökoiskola év végi beszámoló

2014/2015. tanév – Ökoiskola év végi beszámoló

2013/2014. tanév – Ökoiskola év végi beszámoló

Az év állatai és növényei

A 2019-es év állatai és növényei

A 2018-as év állatai és növényei

A 2017-es év állatai és növényei

Ökokódex

Az Ökokódex galériája itt található.

Fogalomtár

Fenntartható fejlődés: fejlődési folyamat, ami kielégíti a jelen szükségleteit anélkül, hogy csökkentené a jövendő generációk képességét, hogy kielégítsék a saját szükségleteiket.

Környezetvédelem: emberi tevékenység, melynek célja az ipari, mezőgazdasági, bányászati tevékenységből származó káros következmények kiküszöbölése és megelőzése az élővilág és az ember károsodása nélkül.

Ökoiskola: olyan iskola, amely tevékenységét úgy végzi, hogy közben a lehető legnagyobb mértékig megpróbálja tiszteletben tartani az élővilág érdekeit.

Szelektív hulladékgyűjtés: a hulladékok anyagfajta szerinti elkülönített gyűjtését jelenti.